Total Pageviews

Sunday 10 July 2011

Nasri minat ke United


amir Nasri pulang ke Arsenal untuk sedia memberitahu Arsene Wenger bahawa beliau mahu berpindah ke Manchester United selepas menyedari juara Liga Perdana Inggeris itu mengemukakan tawaran £20 juta dua minggu yang lalu.
 
Walaupun Nasri kekal menjadi subjek perhatian dari  Manchester City dan Chelsea, selain dari  Real Madrid, Inter Milan dan AC Milan, United difahamkan berada di kedudukan paling kukuh untuk membeli midfielder Perancis ini selepas mengemukakan tawaran bertulis £20 juta dua minggu yang lalu.
 
United terus menantikan reaksi dari Arsenal yang telah memilih untuk tidak mengumumkan tawaran tersebut tapi pendirian mereka bakal dijelaskan selepas perbincangan di antara  Nasri dan Wenger disudahkan apabila pemain berusia 24 tahun itu kembali melapor diri di the Emirates selepas percutian musim panasnya.
 
Arsenal berdepan kehilangan Nasri secara sia-sia jika beliau menamatkan baki 12 bulan dalam kontraknya dan terus menolak tawaran kontrak baru.
 
Namun walaupun implikasi mengekalkan pemain hingga akhir kontraknya seperti yang dialami Arsenal apabila kehilangan midfielder Mathieu Flamini ke AC Milan pada tahun 2008, Wenger berazam untuk menghalang Nasri dari meninggalkan the Emirates untuk musuh domestik seperti United.

No comments:

Post a Comment