Total Pageviews

Sunday 10 July 2011

Tunggu je


Catalans memberitahu Arsenal yang mereka sedia berjuang hingga hari terakhir jendela perpindahan dan menyingkirkan minat Real Madrid yang dilihat sebagai 'pembuat kacau'.
 
Barcelona dikatakan bersedia sehingga tarikh akhir perpindahan sekiranya perlu untuk menyelesaikan perpindahan Cesc Fabregas, menggambarkan akan tiada tawaran yang dipertingkatkan sebelum pemain itu menjalani jelajah pra-musim Arsenal di Asia.
 
Naib presiden kelab, Josep Bartomeu dan pengarah sukan, Andoni Zubizarreta, memberitahu mereka tidak menetapkan tarikh akhir ketibaan Fabregas meskipun dengan kemungkinan tawaran balas dari Real Madrid dan hakikat bahawa pemain ini dijangka akan pergi ke Asia hari Ahad ini.
 
Bartomeu berkata: "Pengalaman sejak beberapa tahun lepas dan musim lepas menunjukkan kami akan tekad menunggu hingga minit terakhir sebelum musim bermula [untuk membeli pemain]. Kami membuat pembelian amat lewat musim lepas. Kami ada pasukan terbaik di dunia jadi kami boleh sabar menunggu. Tak perlu tergesa-gesa, kami akan menunggu hingga detik akhir."
 
Barca membeli Javier Mascherano pada 30 Ogos tahun lepas dan dengan beliau kini menjadi pemain utama skuad bersama bintang Sepanyol berusia 19 tahun yang menyerlah di Kejohanan Eropah Bawah 21 Tahun, Thiago Alcantara, mereka tidak perlu berasa terdesak untuk memperkuatkan bahagian midfield yang mengandungi trio pilihan utama, Andres Iniesta, Xavi Hernandez dan Sergi Busquets, jika  Fabregas tidak kunjung tiba.

No comments:

Post a Comment